משלוחים חינם עד פתח הבית | בכפוף לתקנון

סגירה

טיפים

מה צריך לדעת כאשר באים לקנות תכשיט יהלומים?

מה צריך לדעת כאשר באים לקנות תכשיט יהלומים?

מה הם ארבעת ה C’s של היהלומים?

יהלום הוא מאבני החן היקרות והאהובות בעולם. הוא מסמל חברות, אהבה רומנטית ויוקרה, ורבים מתייחסים אליו כאל המתנה האולטימטיבית שגבר יכול להעניק לבחירת ליבו. זו הסיבה, שטבעות אירוסין למשל, משובצות בדרך כלל אבני יהלום מגדלים ואיכויות שונות. את איכות היהלומים מודדים באמצעות ארבעה מדדים המכונים ארבעת ה – C. אלו הם הגודל (הנמדד בקראטים, באנגלית Carat); צבע היהלום (Color); ניקיון היהלום או צלילותו (Clarity); והחיתוך שלו (Cut). ארבעת המדדים הללו משמשים להערכה ואמדן מחיר עבור יהלומים בכל העולם, והם פותחו על ידי רוברט שיפלי, מייסד ה – GIA, הוא המכון הגמולוגי הבינלאומי שבסיסו בארה"ב והוא מספק תעודות גמולוגיות ליהלומים בכל רחבי העולם.

 

גודל היהלום   Carat

קראט היא יחידת משקל ליהלומים (קראט אחד = 0.2 גרם). חשוב לדעת כי מספר יהלומים במשקל נתון שווים פחות מיהלום אחד באותו הגודל. ככל שהיהלום הוא גדול יותר – הוא נדיר ויקר יותר. מעניין לציין, כי ממוצע משקל היהלום בטבעות אירוסין בישראל, עומד על כחצי קראט – יהלום במשקל חצי קראט הוא בערך יהלום בקוטר 5 מ"מ.

 

צבע היהלום Color

יהלומים המכונים "לבנים" הם איכותיים יותר ככל שהם צלולים ונטולי צבע לחלוטין. יהלומים בעלי גוונים צהבהבים או חומים הם בעלי ערך פחות. צבע היהלומים מסומן באותיות לועזיות מהאות D ועד האות Z, כאשר D מסמל יהלום צלול לחלוטין.

 

ניקיון היהלום Clarity

יהלום מושלם הוא יהלום ללא פגמים בצבע הפנימי וללא פגמים במשטח החיצוני שלו. איכותו ושוויו של היהלום יורדים ככל שהוא פחות נקי או צלול. איכותו מושפעת מכמות, מיקום, והשתקפות הפגמים הפוגמים בצלילות האבן. את הצלילות מסמלים בדירוג קבוע כאשר הדירוג IF (Internally Flawless) מסמל יהלום נטול פגמים, והדירוג הנמוך ביותר Imperfect 3 מסמל יהלום שניתן לראות עליו בעין בלתי מזוינת, כי הוא פגום

 

חיתוך היהלום Cut

אופן החיתוך של היהלום משפיע על החזר האור מן האבן והברק שלה ועל כן גם על מחירו. דירוג החיתוך גם הוא מבוצע על סולם מוגדר מראש, כאשר Excellent הוא חיתוך מצויין, ו – Poor הוא חיתוך באיכות ירודה. ליהלום בדרגת איכות נמוכה (Poor) מחירו יהיה נמוך ב-30%-50% מיהלום בדרגת חיתוך מעולה (Excellent).

 

טיפים נוספים